? ??????????????For All Times? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??22 Grabs Today. 2289 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????????????????????Loving Maddness? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??9 Grabs Today. 1610 Total Grabs. ??????Preview?? | ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, June 24, 2009

Alahai, nasinya yang sedap...

Kesyukuran melangit kupanjatkan pada ilahi dengan limpahan kasih sayang dan cintanya terhadap hamba ciptaannya ini..Kegembiraan khabaran adikku yang berjaya melanjutkan pengajiannya ke UPSI menjadikan hati ini girang sepanjang hari..Senyuman dibibirku tidak pernah lekang tika hari pengumuman ke ipta diumumkan melalui pesanan ringkas telefon bimbit.

Aku gembira dia atas kejayaannya kerana aku memikirkan bahawa hidup manusia ini masing-masing ada caranya begitu dan begini..Rezeki, ajal maut dan jodoh semuanya ditentukan tuhan..dengan usaha dan keyakinan kepadanya,akhirnya keputusan yang terbaik kita perolehi..Adikku hanya insan biasa yang bekerja secara luar biasa, meletakkannya untuk mampu setanding dengan orang lain menjejakkan kaki ke menara gading..Aku kagum dengannya..Semangatnya menjadi pendorong aku untuk terus bertempur dimedanku sendiri..Apa yang kuinginkan adalah jiwa yang senantiasa tenang dalam melaksanakan semua perintahnya tanpa rasa ragu dan bimbang..

Ibu dan ayah insan yang paling cemerlang diwajah mereka..Alhamdulillah, punyai anak yang ramai bukan satu bebanan sekiranya anak-anak tersebut memberikan yang terbaik pada diri mereka sendiri, agama,keluarga dan negara..Pernah ibuku berkongsi rasa dengan kami adik beradik.."ibu tidak ada apa-apa harta yang ingin diberikan kepada anak-anak ibu, namun, ibu hanya mampu bekalkan anak ibu dengan ilmu agar anak ibu mampu miliki harta yang lebih menjamin diri di masa hadapan..belajar lah bersungguh akan ilmu agama dan ilmu keduniaan agar dirimu berasa senang dan bahagia selalu". Aku sayu mendengar pengucapan ibu..Bagiku,jasa ibu dan ayah tiada tandingnya dengan segala harta kebendaan yang aku rencanakan untuk dihadiahkan kepada mereka..Perbelanjaan untuk mereka membesarkan aku dan adik-adik sahaja sudah tidak dapat kuhitung apatahlagi nilai kasih sayang dan segala pengorbanan mereka kepada kami adi-beradik....

Pesanku pada diri sendiri dan adik-adikku yang lain, buatlah yang terbaik kepada diri sendiri, agama dan keluarga terutama soal mengembirakan hati ibubapa selagimana mereka mampu mencelik mata dan berkongsi kegembiraan bersama kita..Jangan biarkan air mata ibu dan ayah mengalir kerana menangisi kedegilan dan kenakalan serta kebiadaban kita tetapi biarlah mereka berbahagia melihat kejaan diri kita duniawi dan ukhrawi....bersambung...

Thursday, June 18, 2009

BAB 2

Hebatnya setiap yang terjadi pada diri ini.Monologku sendiri tatkala jerihnya kepayahan hidup ini untuk aku lalui sendirian. Aku bersyukur kerana aku punya Allah dan Rasulullah, Islam cara hidupku, keluarga yang sangat bererti bagiku, teman seperjuangan dan insan-insan disekeliling yang sering memberiku kekuatan untuk mengharungi samudera kehidupan yang berliku-liku. Akurku pada takdir yang membawa layaran diri ini pada satu tanggungjawab yang penuh bermakna dan mahal cagaran maharnya di akhirat nanti. Memikul amanah sebagai seorang muslimah bukan omongan kosong tanpa di isi ilmu didada mahupun kecintaan sepenuhnya kepada Rabbulizzati,TUHAN Pencipta Alam ini. Temanku pernah bertanya, apa sumbanganmu pada agama yang amat kau cintai dan sayangi ini???Tambahnya lagi, adakah kau dah rasa semua yang kau lakukan benar-benar kerna Islam yang kau katakan sebagai cara hidupmu???Menitis air mata tatkala aku rasakan diri ini tiada jawapan untuk persoalan itu.. masih banyak kelemahan pada diri ini..aku malu atas segala dosa yang aku lakukan,kecil atau besar, sengaja atau tidak sengaja...kita selalu meminta dan terus meminta kepada Allah supaya beri ini dan itu, namun kita sering terlupa adakah kita melaksanakan apa yang Allah pinta kita laksanakan untukNya?? Kadangkala, untuk bersyukur atas segala nikmat kurniaannya pada kita pun, kita sering terlupa..Namun, di saat kita sering melupakannya,DIA tidak pernah sekali melupakan kita...Aku jadi kuat disaat aku memikirkan aku perlu jadi Hebat dan kuat Kerana Islam..yakinlah dengan janji-janji Allah..ALLAH pasti akan menunaikan janjinya..bersambung..